See English Version

درباره بروکسل

بروکسل از جمله شهرهای اروپایی است که به دلیل داشتن قدرت و عظمت نام پایتخت اروپا را به آن نسبت داده اند. اما در اصل بروکسل پایتخت کشور بلژیک می باشد که نام کلبه مرداب را بر آن نهاده اند. اتحادیه اروپا همیشه سعی کرده تا بیشتر نهادها را در شهر بروکسل قرار دهد. گویش اصلی بروکسل به دو قسمت اصلی تقسیم می شود به طوری که در قسمت شمال بروکسل زبان هلندی با گویش فلاندری و در قسمت جنوبی زبان فرانسوی رواج دارد. وسعت این شهر را مساحتی بالغ بر ۱۶۱ کیلومتر مربع تشکیل داده است و جمعیت آن طبق آماری که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته است ۱۱۷۵۱۷۳ نفر می باشد.

در واقع بروکسل تاریخ پر ماجرایی داشته است که به سبب تاریخش امروزه معروفیت یافته است و همین موضوع باعث شده تا شهر بروکسل دربردارنده ی ۱۰۰ موزه باشد

از دیگر جاذبه های گردشگری بروکسل اتمیوم است که دیدن آن نمادی از شکوه و عظمت بروکسل را نشان می دهد. این آثار بازمانده از نمایشگاه جهانی است که در سال ۱۹۵۸ در بروکسل برگزار شده و امروزه جزء مدرن ترین جاذبه های بروکسل به حساب می آید. این جاذبه از نه گوی تشکیل شده که بازدید از پنج تای آنها برای هر شخصی امکان پذیر می باشد. چهار گوی دیگر یکی به عنوان رستوران و دیگری به عنوان کافه به کار گرفته شده و دو گوی دیگر به عنوان نمایشگاه جهانی مورد استفاده قرار گرفته اند.

شاید زیباترین جاذبه گردشگری بروکسل موزه طبیعی بروکسل باشد که در این مکان پوست و فسیل شده بسیاری از حیوانات و البته بقایای دایناسورهای ۱۰ متری نگهداری می شود. موزه سلطنتی که مربوط به هنرهای زیبا می باشد بخش دیگری از جاذبه های گردشگری بلژیک به حساب می آید.